Fizyo Centers

Solunum Terapisi

Solunum Terapisi (Nefes Terapisi)

Yaşadığımız stres, kızgınlık, korku gibi duygular nefesimizi tutmamıza ve zamanla yanlış nefes alışkanlıkları kazanmamız ile sonuçlanır. Pulmoner Rehabilitasyon yani solunum terapisi ,kişilerin günlük yaşamda daha kaliteli nefes alıp vermesini hedefleyen bir solunum programıdır.
Nefes terapisi, nefes almayı ve nefesin insan sağlığı üzerindeki potansiyel etkisini merkeze alan geniş yelpazede tedavi yaklaşımlarını içerir. Çoğu nefes terapisinde, sıklıkla diğer uygulamalar ile birlikte yapılan çeşitli nefes egzersizi türleri kullanılır.

Merkezimizde uygulanan solunum terapisinde öncelikle kişiye özgü ve tamamen üyenin ihtiyaçlarına yönelik planlamalar yapılmaktadır. Bu planlamalar çerçevesinde kişilere uygun programlar çizilmektedir. Bu programlar; solunum egzersizleri ve göğüs fizyoterapisi tekniklerinden oluşur ve kişinin günlük yaşam aktivitelerinde ideal kapasitesini kullanmasını sağlarlar.

Doktor referesi ile solunum terapisine yönlendirilmiş kişiler, solunum fizyoterapistlerinin düzenlediği programlara katılabilirler. Bu program, hiçbir hastalık tanısı olmayan fakat doğru nefes alıp verme gereksinimi duyan bireylerin günlük yaşam aktivitesini gerçekleştirirken, ideal kapasitesini kullanmasını sağlayarak yaşamlarına kalite katar.

Solunum Sıkıntısı Yaşayan ve Doktor Referesi ile Solunum Terapisine Gelen Hastalık Grupları Nelerdir?

Bazı hastalık gruplarında bu program başarıyla uygulanmaktadır. Amaç tedavi değil doktorun uyguladığı tedaviye destektir ve solunum terapisiyle yüz güldüren sonuçlar elde etmekteyiz.

• KOAH hastaları
  • Kistik fibrozis
  • Çocuk hastalıklarıİnterstisyel akciğer hastalığı
  • Göğüs duvarı bozuklukları
  • Kanserli hastalar
  • Kas hastalıkları
  • Obeziteden dolayı solunum sıkıntısı yaşayanlar
  • Hamilelik dönemindeki solunum sıkıntıları
  • Cerrahi öncesi ve sonrası hastalarda

Konuşma Sesi Bozukluğu Gecikmiş Dil & Konuşma-Otizm. İnme Sonrası Konuşma Terapisi
Alanında Uzman, Tecrübeli Fizyoterapistlerle KonuşmaTedavisi için Hemen İletişime Geçin.